E-vides platforma “Bērna labsajūtas mērījums”
Mērķis:
BDDB programmas bērna novērojuma un riska izvērtējuma metodika e-vides platformā “Bērna labsajūtas mērījums” (turpmāk - e-vides platforma) dod iespēju Iestādes darbiniekiem iegūt objektīvus datus par bērna labsajūtu, izsekot tās dinamiku, lai spētu agrīni identificēt bērna grūtības un savlaicīgi iesaistīties identificēto grūtību risināšanā, tajā skaitā sadarbībā ar vecākiem un/vai atbildīgi piesaistot kompetento iestāžu atbalstu.
Kā:
E-vides platformas lietošanas gaitā Iestādē vismaz vienu reizi gadā vismaz divi Iestādes darbinieki (pirmsskolas izglītības skolotāji un/vai skolotāju palīgi) veic katra bērna (no trīs gadu vecuma) novērojuma aptaujas aizpildīšanu e-vides platformā. Iegūtie dati atspoguļo objektīvu informāciju par bērna izvērtējumam atbilstošu riska līmeni piecās jomās - bērna uzvedība, psihoemocionālā attīstība, mācību process, saskarsme un komunikācija, somatiskās reakcijas. Katrā no piecām jomām mērījumi atspoguļo bērna izvērtējumam atbilstošu riska līmeni - zems risks (zaļš), vidējs risks (dzeltens) vai augsts risks (sarkans). Ja bērnam konstatēts augsta riska (sarkans) mērījuma rādītājs, Iestādes vadītājs, vadītāja vietnieks izglītības jomā, metodiķis vai pirmsskolas izglītības skolotājs veic individuālu sarunu ar bērna vecākiem un pēc noteikta laika mācību gada ietvaros atkārtoti aizpilda bērna novērojuma anketu e-vides platformā. Rekomendējam šādi rīkoties arī konstatētu vidēja (dzeltens) riska mērījumu gadījumos.
Rezultāts:
Iestādes darbinieki ir apmācīti ieviest un izmantot ikdienas darbā e –vides platformu un analizēt tajā iegūtos datus. Iestādes darbinieki spēj objektīvi izvērtēt bērna situāciju, iegūst rekomendācijas vēlamajai rīcībai bērna situācijas uzlabošanai. Iestādes vadība iegūst pārskatu par bērnu sociālpsiholoģiskajām grūtībām, lai plānotu turpmāko Iestādes rīcību, atbalstu un apmācības.