Informējam, ka mūsu lapā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. “cookies”). Lai turpinātu lietot mūsu lapu, lūdzu, piekrītiet, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes. Lasīt vairāk par sīkdatņu politiku

Ziedot

Pedagogu profesionālās kvalifikācijas pilnveides programma “Laboratorija pedagogiem”

Mērķis:

Stiprināt Iestādes darbinieku kompetences un profesionālo kapacitāti, uzlabot savstarpējo sadarbību kolektīvā un ar bērnu vecākiem, veicināt spēju agrīni identificēt un risināt sociālpsiholoģiskas grūtības Iestādē.

Kā:

Pedagogu profesionālās kompetences pilnveides programmas “Laboratorija pedagogiem” (turpmāk - Laboratorija pedagogiem) ieviešana sastāv no šādiem soļiem: 

  1. Bērnu tiesību aizsardzības komandas (turpmāk - BTA komanda) izveide Iestādē. BTA komanda sastāv no pieciem Iestādes darbiniekiem
  2. Laboratoriju pedagogiem veido divi apmācību posmi:

  • Apmācības BTA komandai

Apmācību tēmas:

  • sociāli-psiholoģisku problēmu agrīnas identificēšanas un risināšanas nozīme;
  • agrās brīdināšanas sistēmas riska izvērtējuma jomas;
  • Iestādes darbinieku atbildība, loma un prasmes, veicot agrās brīdināšanas sistēmas riska izvērtējumu;
  • Iestādes darbinieku prasmes un komunikācija, sadarbība ar vecākiem;
  • agrās brīdināšanas sistēmas protokola izstrāde paaugstināta riska situācijās un to praktiska risināšana.

 

  • Praktiskās nodarbības BTA komandai un citiem Iestādes darbiniekiem - 5 praktiskās nodarbības Iestādē, kas notiek ar viena mēneša intervālu. Nodarbībās Iestādes darbinieki BDDB komandas speciālistu vadībā praktizējas analizēt un risināt individuālus gadījumus un problēmsituācijas Iestādē, kā arī apgūst preventīvas metodes sociālpsiholoģisku problēmu agrīnai identificēšanai un risināšanai Iestādē.

Rezultāts:

Iestādes darbinieki iegūst praktiski pielietojamas zināšanas un  prasmes komandas darbā agrīni identificēt un risināt grūtības, darbinieki kļūst pārliecinātāki un drošāk rīkojas sarežģītās situācijās, apzinās individuālos un komandas resursus. Iestādes darbinieki izprot bērna vajadzības, bērna problemātiskas uzvedības cēloņu-seku sakarību un katra Iestādes darbinieka nozīmi bērna personības attīstībā. Darbinieki ir izglītoti bērnu tiesību aizsardzības jautājumos, Iestādē ir radīta vienota izpratne par Iestādes darbinieku lomu un atbildību bērnu tiesību nodrošināšanā un interešu aizstāvībā. Iestādē veidojas prakse konstruktīvas komunikācijas veidā sadarboties ar bērnu vecākiem, tajā skaitā veikt regulāras individuālās sarunas ar tiem, lai nodrošinātu bērna labākās intereses. Iestādē regulāri (vismaz vienu reizi mēnesī) tiek nodrošināta BTA komandas un Iestādes darbinieku kopīga individuāla gadījuma izskatīšana, lai veicinātu vienotu izpratni dažādās situācijās un spētu vienoties par rīcības plānu. Iestādē uzlabojas darbinieku savstarpējā sadarbība.